vrijdag 12 september 2014

Op stap in het Heuvelland

Dat was lang geleden dat ik nog eens in het heuvelige landschap van de Kemmelberg, de Rode berg, de Zwarte berg wandelde. Vandaag was een prachtige dag daarvoor. Op het programma stond eerst en vooarl een kennismaking met de Douvevallei en het Eeuwenhout, een "nieuw" natuurgebied op de grens tussen België en Frankrijk.

Informatiepaneel

Het was er aangenaam wandelen en de mens heeft daar ogen te kort om al het moois dat de natuur ons te bieden heeft, waar te nemen en af en toe vast te leggen op de gevoelige plaat. Ik deed mijn best ...

Douvevallei

Kardinaalsmuts

Geaderd witje

Een kleine verplaatsing op de middag bracht me op de zuidflank van de Kemmelberg waar blijkbaar de sleedoornpage zou rondvliegen. Op waarnemingen.be had ik al gezien dat die gemeld was langs de rand van een wijngaard. Tijdens een wandeling met langs de ene kant druivenranken en aan de andere kant struiken vol met sleedoornbessen zag ik na lang zoeken toch één exemplaar van deze zeldzame vlinder. Twee foto's later verdween hij al over de struiken ...

Sleedoornbessen

Witte druif

Sleedoornpage

Sleedoornpage

Heuvelland


Please click on the image for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten