woensdag 30 juli 2014

Een slangenarend in Kalken

Reeds 16 dagen werd elke dag een slangenarend waargenomen in de Scheldevallei in Kalken, deelgemeente van Laarne. Vandaag ging ik even kijken. M & M vergezelden mij.

Daar waar het Asselstraatje overgaat in de Bellestraat zagen we al een aantal auto's staan. We vervoegden de aanwezige vogelaars en kort nadien zagen we voor het eerst de slangenarend zweven, ver van ons. Zonder ook maar eenmaal met de vleugels te slaan, liet hij zicht drijven op de warme thermiek.


Ik had voor deze zeldzame vogel te fotograferen mijn zwaarste gerief mee: op mijn statief, een Gitzo GT3541XLS, stond mijn grootste lens.  Toen de slangenarend nogmaals overvloog kon ik een aantal mooie foto's van hem maken.



We bleven nog geruime tijd staan terwijl hij boven onze hoofden bleef zweven. Eenmaal zagen we hem in 3 tijden naar beneden duiken maar terug zat hij te ver weg. We hoopten dat hij nog naar zijn geliefkoosde pleisterplek in een hoge boom zou komen maar dat was niet het geval.

Het weer was uitstekend en we kregen dorst. Op de terras van een lokaal cafĂ© bestelden we 2 cola's en 1 Vedett. €3,30 zie de waardin wat ik echt niet kon geloven! Om de hoek op de zijgevel hing een grote prijslijst. Niet te verwonderen dat daar zo'n 30 personen zaten zo midden in de namiddag ... Waar vind je bv. nu nog een Duvel voor €1,50?!? In "De Schorpioen"!



Please click on the image for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten