maandag 4 november 2013

Fototentoonstelling in Brussel

Deze namiddag ben ik even tot in het centrum van Brussel geweest. In de Sint-Gorikshallen loopt er nu een fototentoonstelling georganiseerd door Brusselse afdeling van Natagora - de franstalige zuster van Natuurpunt - omtrent de biodiversiteit langsheen de Zenne. Een maand geleden had ik twee foto's ingediend voor de fotowedstrijd. En nu waren er 40 foto's geselecteerd voor deze tentoonstelling. Uit die foto's zou de jury dan later de prijzen toekennen. Ik was dus uitermate nieuwsgierig of mijn foto's het zouden gehaald hebben.

Met enige fierheid zag ik onmiddellijk een foto van mij hangen. "Tout droit", een foto van een slak die recht omhoog kruip op een bloemenstengel was geselecteerd!

Foto 1

Enkele meters verder ontdekte ik ook mijn andere foto: "Arlequin", een macrofoto van de buikzijde van een pyjamawants, in 't Frans "une punaise arlequin".

Foto 2

Mijn twee foto's waren bij de veertig laatste. Hopelijk behaal ik toch een goed resultaat bij de prijsuitreiking. Ik kijk er ongeduldig naar uit!

Bij het buiten komen viel mijn oog op het prachtige licht (van de ondergaande zon) op de toren van het fameuze stadhuis. Ik kon het niet laten en haalde mijn IXUS boven.

Toren stadhuis Brussel


Ik nam de metro naar huis en … ik was niet alleen. Het was ondertussen rush hour!

In de metro

Please click on the images for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten