zondag 17 november 2013

Een zondagmorgen in het Zoniënwoud

Deze morgen dacht ik even een rustige wandeling te maken in het Zoniënwoud. Daarvoor reed ik naar een plekje in Oudergem waar ik veilig mijn wagen kon parkeren: onder de autoweg E411. Maar dit was zonder de vele Brusselaars gerekend die hetzelfde idee hadden als ik. De parking was volzet, verschillende wagens stonden al niet-gereglementeerd geparkeerd in de omgeving. Men kwam er wandelen, joggen, fietsen, mountainbike, de chiro vervoegen, naar vogels kijken, de kleurrijke herfst fotograferen. En de zon scheen niet, het was eerder een grijze morgen.

Ik keerde dus om en reed naar de kleine parking van het Rood Klooster. Daar vond ik wel nog plaats. Het werd dus een wandeling langs de vijvers van de abdij. Ook hier liepen vele mensen rond maar ik nam rustig de tijd de vogels op het water te bekijken. De meest opvallende waarneming was die van 6 krooneenden, 4 mannetjes en 2 vrouwtjes.

Aan vogelfotografie kwam ik niet toe, 'k had enkel mijn verrekijker en mijn Ixus mee. Dat dit laatste echter ook toelaat mooie beelden te schieten kan je hieronder zien.

Meeuwenboom

Spechtinktzwam

Zoniënwoud

Please click on the images for a larger view!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten