zaterdag 30 november 2013

Een LIFER in Zeeland

Vandaag was ik op "tour" in Zeeland. Via Sluis en Oostburg reed ik naar de Westerscheldetunnel die vandaag uitzonderlijk tolvrij was. Blijkbaar had ik dat te danken aan Willem I (waarover wij scandeerden in 1830: "Wij willen Willem weg, wil Willem wijzer worden, wij willen Willem weer") die vandaag juist 200 jaar geleden ingehuldigd werd als "Soeverein Vorst" der Verenigde Nederlanden.

Bij het buitenkomen van de tunnel reed ik rechtsaf in de richting van Baarland. Immers, in de Sint-Jacobspolder aldaar was gisteren een grauwe franjepoot gemeld. Ter plekke stond er al een Nederlandse vogelaar foto's te nemen van het vogeltje zodat zoeken niet echt nodig was. Ik gebruikte de weide-afsluiting als steun en nam vele foto's van deze late doortrekker. Spijtig dat de zon zich achter de regenwolken schuil hield maar niet getreurd: dit was een LIFER voor mij!




Normaal trekt de grauwe franjepoot over Oost-Europa naar de zuidelijke overwinteringsgebieden. Het was dus heel uitzonderlijk deze vogel in Zeeland te zien. De rest van de dag bleef het uitzonderlijk rustig: ik nam geen foto's meer daar alles wat ik nog zag, ik al in betere (lees: zonniger) omstandigheden voor de lens kreeg. Zelfs vanuit de verzonken vogelkijkhut in Wissenkerke was niets bijzonders te zien. Later, tegen het einde van de dag kon ik nog een mooie zonsondergang vastleggen.



Please click on the images for a larger view!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten