woensdag 24 juli 2013

Zeeland in de zon

Het was weeral terug een tijdje geleden dat ik eens Zeeland bezocht. Via Retranchement - waar zitten die boomkikkers? - reed ik naar Cadzand. Veel toeristen op de dijk en slechts drie scholeksters. Vandaar reed ik - langs een circustent - naar de vogelkijkhut "De Blikken". Ik was er alleen en kon me dus rustig installeren. Voor het eerst nam ik een foto door het kleine kijkgat op de grond!

Na mijn boterhammetjes verorberd te hebben in deze hut reed ik naar Hoofdplaat. Daar deed ik een lange wandeling langs de Westerschelde. Honderden vogels (visdief, grutto, bonte strandloper, bontbekplevier, tureluur, kemphaan, 3 soorten ganzen, ...) vlogen heen en weer. Ik genoot van het schouwspel en ... het warme weer.

Op mijn terugweg deed ik nog de Sophiapolder aan. Terug zag ik de reeds vermelde soorten en kon door mijn telescoop niets zeldzaam ontdekken.

Kamelen

Ringmus

Witgat

Kleine Plevier

Bontbekplevier met jong 

Rosse Grutto en Krombekstrandlopers 

Steenloper 

Zwartkopmeeuw met jong

Sophiapolder

Please click on the images for a larger view!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten