vrijdag 15 maart 2013

Mariano's is meer dan een bezoek waard!

Vandaag gingen we shoppen bij Mariano's! Ik wist niet wat ik daar mocht van verwachten maar ik moet eerlijk toegeven : zo'n winkel met dit ruime aanbod van eten en drinken heb ik nog nooit gezien! Alles hebben ze daar in een prachtige, rijke presentatie! Dit moet men gezien hebben! Ik kon het dus ook niet nalaten om aankopen te doen. Niet alleen kocht ik verse groenten, zoals waterkers en courgette  om er een lekker soep van te maken, maar ik kocht ook verse oregano, basilicum, peterselie en bieslook, allemaal kruiden die ik 's namiddags zou verwerken in een groentensalsa voor ons avondmaal.

Die middag aten we gerookte zalm, dronken een Pinot Grigio en genoten ook van lekkere geitenkaas uit Wisconsin. In de namiddag maakte ik een wandeling in de buurt waarbij ik voornamelijk op zoek ging naar een killdeerplevier, een vogel die bij ons niet voorkomt. Ook andere vogeltjes werd gefotografeerd, zoals een epauletspreeuw en een zanggors.





Later maakte ik alles klaar voor het avondmaal. De soep viel zodanig in de smaak dat alles uitgelepeld werd en het eten was - mede door de hulp van de sous-chef Mike - opperbest. De geroosterde steak met zuurdesembrood, groentensalsa en ruccola was echt lekker! Een flinke scheut Italiaanse rode wijn deed de rest ...

Summary: In the morning we visited Mariano's in Frankfort. I enjoyed very much this store: I could have stayed there for hours.  I bought some fresh herbs (parsley, oregano, chives, basil) to be used in a salad I prepared in the afternoon. But first I made a walk looking for some birds. Later Mike - my sous-chef - grilled the beef and the sourdough bread while I prepared the soup and a vegetables salsa. The watercress/zucchini soup and the entrée were much appreciated by all four of us! An Italian red wine completed a delicious meal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten