woensdag 7 november 2012

Griel en pestvogel

Ik kreeg nieuws binnen van het BAHC. Mijn waarneming van een griel te Oudenburg op 28 mei 2012 werd in haar vergadering van 19 oktober ll. aanvaard met opname in categorie A! Ik zocht nog even de foto op die mijn waarneming ondersteunde. Het is geen goede foto maar ruimschoots voldoende om het BAHC te overtuigen.



En toen ik deze morgen naar Bredene reed zag ik plots in een dode boom in het natuurreservaat D'Heye langsheen de Koerslaan vijf pestvogels zitten! Terug een prachtige waarneming!



Ik nam enkele foto's, reed naar ons huisje, zette de PC aan en postte deze waarneming op Rare Bird Alert Belgium. Daarna reed ik terug buiten, nam nog enkele foto's van deze mooie vogels en zag dan wat verder nog een buizerd zitten. Ook die werd vastgelegd op de gevoelige plaat, of beter op de sensor!





Toen ik terug naar huis reed na een ritje door de polders van Oudenburg en Stalhille - waar niets te zien was - stonden er al een vijftal fotografen te kijken naar die dode boom in de Koerslaan maar ... de (pest)vogels waren gaan vliegen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten