dinsdag 25 september 2012

Terug in mijn biotoop!

Van 20 tot 23 september 2012 verbleef ik terug in "mijn biotoop". Voor zij die het nog niet weten: dit is een uitgestrekt gebied gelegen tussen de havengeul van Oostende en de Nederlandse grens in het Zwin! Naar het hinterland toe ga ik slechts uitzonderlijk eens over het kanaal Brugge - Oostende, meestal dan nog met onze fotoclub.

Dit weekend deed ik dit niet. Ik wandelde op het strand tussen Oostende en Bredene, toerde rond in de polders van Oudenburg, Stalhille en Uitkerke.

De bijzonderste waarnemingen waren die van rosse grutto's op het strand en een krombekstrandloper in de polders van Uitkerke.



Als je rustig blijft op het strand kan je zo een drieteenstrandloper of een visdief of een steenlopertje fotograferen.







In de polders is het iets gemakkelijker maar ... je moet je toch heel wat geduld hebben hoor. Ik ga meestal in een vogelkijkhut staan en met wat geluk komt er na enige tijd een lepelaar poseren, of een watersnip wat fourageren of wandelen enkele zwarte ruiters voorbij.







En tot slot nog een foto van een zwarte roodstaart die al een ganse poos in de duinen aan het oosterstaketsel van Oostende verblijft. Deze foto is genomen vanuit mijn mobiele vogelkijkhut!



Ik weet het, ik val in herhaling, maar wat is de natuur toch mooi ... A wondeful world!!

SUMMARY: Last weekend I was at the beach between Ostend and Bredene and I walked in the polders of Stalhille, Oudenburg and Uitkerke. I could take pictures of 2 bar-tailed godwits, a curlew sandpiper, 2 sanderlings, a common tern, a ruddy turnstone, a spoonbill, a common snipe, 3 spotted redshanks and a black redstart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten