dinsdag 6 maart 2012

Buizerd & maan

Vandaag ben ik eventjes naar Tervuren gereden. Er was daar gisteren een Kleine Burgemeester gemeld. Bij mijn aankomst aan de Vossemvijver meldde een vogelaar mij dat deze vogel nog niet gezien was vandaag en ... hij stond daar al 2 uren. Toch begon ik de vijver af te zoeken. Veel meerkoet, wilde eend, slob- en kuifeend, fuut, aalscholver en tientallen kokmeeuwen maar de burgemeester was niet thuis. Toen ik de terugweg aanvatte hoorde ik de roep van een buizerd. Ik parkeerde me vlug en keek de hemel af. En daar was ie, niet te ver weg en dus goed voor een paar foto's, waaronder deze:



En deze avond, iets na 23u de maan gefotografeerd. Ze stond op juist 376.715km en was voor 97% zichtbaar. Om de juiste instellingen op mijn Canon 50D te gebruiken deed ik beroep op een website met calculator. Je vindt deze hier.

Het resultaat met een Canon 600mm en een 1,4 converter zie je hier. De kraters zijn enkel zichtbaar aan de linker- rand. Blijkbaar is het toch beter een halve maan te fotograferen, er zijn dan veel meer kraters te zien. Wellicht iets voor over 7 dagen op voorwaarde dat er dan ook geen bewolking is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten