maandag 27 februari 2012

Een weekend aan zee

Het voorbije weekend waren we van donderdagmorgen tot deze middag, maandag 27 februari aan zee. Vrijdagmorgen ging ik naar de Uitkerkse polders. Het was er uiterst rustig maar op de grote plas van de Kuiperscheeweg vond ik de eerste grutto's die terug waren van het verre Afrika. Ik telde er 11 die eerder onrustig waren en regelmatig opvlogen.

Zaterdag reed ik naar Heist om even te gaan kijken in de Baai van Heist. Tijdens een flinke wandeling door het reservaat en op het strand zag ik een 40-tal sneeuwgorzen. Ook deze vlogen regelmatig op en ik kon een foto nemen van deze mooie vogeltjes in de vlucht.



Zondagnamiddag gingen we, Nicole, Enzo en ik even wandelen in het nieuwe recreatiedomein "Grasduinen" van Bredene. We waren nog maar pas binnen of we zagen in de verte een brand, juist in de richting van ons huisje. Wij beiden werden ongerust: het was toch niet ons huisje dat in vlammen opging? We keerden vlug terug naar de wagen en reden naar Zeebos. Bij onze aankomst zagen we juist de brandweer de Derbylaan inrijden en onmiddellijk daarop zagen we de vlammen opflakkeren aan een vakantiehuisje in die straat. Oef, het was niet bij ons maar zo'n 100m verder.



We besloten pas op maandag terug naar huis te rijden en daar het 's morgens zonnig was reed ik nog vlug eens naar de Uitkerkse polder. Bij het binnenrijden kon ik een rotgans fotograferen. De eerste maal dat ik zo'n mooie gans van zo dicht zag.



Ik ging ook nog even kijken naar de grutto's. Hun aantal was ondertussen aangegroeid tot 35! Dat belooft voor het komende broedseizoen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten