zondag 5 februari 2012

Bezoek aan Jungle Island

's Anderendaags huurde ik een Decofiets om Miami Beach verder te verkennen. Ik volgde het wandel- en fietspad langsheen het water in de hoop daar enkele watervogels te ontdekken. Lang moest ik niet zoeken: een Amerikaanse kleine zilverreiger en een kwak bleven rustig zitten.





Op het middaguur besloot ik mijn vrije namiddag door te brengen op Jungle Island. Blijkbaar leefden daar vele vogels in alle vrijheid. Slecht één vogel fotografeerde ik die in een kooi zat: een kookaburra, oorspronkelijk een vogel uit Australië.



Alle andere vogels genieten er van alle vrijheid. En er zitten er veel: de witte ibis en de kleine groene reiger waren de meest opvallende.





Om mijn bezoek daar af te sluiten ging ik nog op zoek naar de liger! Dit is een kruising van een leeuw (LIon) en een vrouwelijke tijGER. Vandaar de naam. Deze in Jungle Island - hij luistert naar de naam Vulcan - is een accidentje als men leeuwen en tijgers in dezelfde kooi hun zin laten doen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten